Zasięg

Zasięg

JAKI ZASIĘG MAJĄ SAMOCHODY ELEKTRYCZNE?

To, jak daleko można dojechać na napędzie elektrycznym, zależy od jego rodzaju. Samochody typu Plug-In Hybrid wyłącznie na napędzie elektrycznym umożliwiają przejechanie nawet do 88 km*. Natomiast zasięg samochodu w pełni elektrycznego, dzięki akumulatorowi o większej pojemności, jest znacznie większy. Nasz innowacyjny Mustang Mach-E na pełnym naładowaniu może przejechać aż 600 km**.

Nie chodzi tylko o pojemność akumulatora. Publiczne stacje ładowania pojawiają się w coraz większej liczbie miejsc, co znacznie ułatwia podróżowanie. Sieć ładowania BlueOval™ Charge Network umożliwia właścicielom pojazdów Ford dostęp do ponad 600 000 stacji ładowania w całej Europie.


Porównaj możliwości napędu elektrycznego pojazdów hybrydowych i elektrycznych Forda, aby sprawdzić, który z nich jest odpowiedni dla Ciebie.

 

Samochody osobowe

Model

Układ napędowy Zasięg elektryczny

Mustang Mach-E

W pełni elektryczny Do 600 km

KUGA

Hybryda typu plug-in Do 88 km

 

Samochody dostawcze

Model

Układ napędowy Zasięg elektryczny

E-Transit

W pełni elektryczny Do 309 km

Transit Custom

Hybryda typu plug-in Do 56 km

MAKSYMALIZACJA ZASIĘGU SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO

Dzięki samochodom marki Ford z napędem całkowicie elektrycznym i hybrydowym typu plug-in będziesz mieć większą kontrolę nad swoim zasięgiem elektrycznym niż kiedykolwiek wcześniej.

OPTYMALIZACJA ZASIĘGU SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH

Podobnie, jak w przypadku silnika konwencjonalnego, styl jazdy ma wpływ na zasięg samochodów elektrycznych. Duża prędkość i nagłe przyspieszanie zużywają więcej energii, zmniejszając zasięg. Dlatego, aby przejechać samochodem elektrycznym jak najwięcej kilometrów, należy jeździć płynnie ze stałą prędkością.

Kolejną wskazówką jest użycie aplikacji FordPass do wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny, gdy samochód jest ładowany. Moc zaoszczędzona na klimatyzacji oznacza większy zasięg na drodze.

Ostatecznie pamietaj o istotnym działaniu hamowania regeneracyjnego. Jeśli to możliwe, zamiast używać hamulców, pozwól samochodowi wyhamować, dzięki własnej bezwładności, aby przesłać energię z powrotem do akumulatora.


HAMOWANIE REGENERACYJNE

Wszystkie samochody elektryczne i hybrydowe marki Ford wykorzystują technologię hamowania regeneracyjnego. Układ przechwytuje energię, która zwykle jest tracona podczas hamowania i przekazuje ją z powrotem do akumulatora, co pomaga zmaksymalizować zasięg.

W przypadku samochodów typu Mild Hybrid oraz Full Hybrid hamowanie regeneracyjne jest jedynym sposobem ładowania akumulatora. Z kolei w samochodach typu Plug-in Hybrid i w pełni elektrycznych system ten stanowi uzupełnienie, wspomagając utrzymanie poziomu naładowania i zwiększając zasięg.

W hybrydach typu plug-in cyfrowa deska rozdzielcza wyświetla na bieżąco przebieg ładowania regeneracyjnego, dzięki czemu można obserwować, jak w czasie rzeczywistym zwiększa się zasięg pojazdu.


MONITOROWANIE ZASIĘGU

Cyfrowa deska rozdzielcza samochodu elektrycznego monitoruje pozostały zasięg jazdy oraz poziom naładowania akumulatora, dzięki czemu użytkownik wie dokładnie, kiedy należy naładować akumulatory.

Możesz również na bieżąco kontrolować pozostały zasięg i stan akumulatora samochodu elektrycznego za pomocą aplikacji FordPass, dzięki czemu masz wszystkie potrzebne informacje w zasięgu ręki — gdziekolwiek jesteś.


WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE JAZDY ZIMĄ

Temperatury poniżej 4°C zmniejszają wydajność akumulatorów samochodu elektrycznego. Są jednak działania, które można wykonać, aby zmaksymalizować zasięg pojazdu w niskich temperaturach:

1. Parkuj pod zadaszeniem, aby chronić samochód przed niską temperaturą.

2. Po zaparkowaniu pojazdu podłącz go do ładowania i pozostaw wyłączony na czas ładowania.

3. Podczas ładowania ustaw wstępne rozgrzewanie akumulatorów i kabiny.

4. Do ogrzewania używaj podgrzewanych foteli i kierownicy zamiast klimatyzacji.

5. Usuń śnieg z pojazdu, aby zmniejszyć jego masę i opór aerodynamiczny.

6. Prowadź pojazd płynnie i z umiarkowaną prędkością, aby oszczędzać energię akumulatorów.

7. Sprawdź, czy ciśnienie w oponach jest prawidłowe, aby zapewnić bezpieczeństwo i wydajność jazdy. 


TRYBY JAZDY

Dostosuj ustawienia samochodu hybrydowego lub elektrycznego, aby zmaksymalizować zasięg jazdy.

POJAZDY W PEŁNI ELEKTRYCZNE

Zasięg pojazdu w pełni elektrycznego jest optymalizowany przez inteligentne technologie. Na przykład intuicyjny system One Pedal Drive w Mustangu Mach-E, zapewnia płynną i swobodną jazdę. Dodatkowo możliwość wyboru trzech trybów jazdy, pozwalają precyzyjnie dostosować moc pojazdu, umożliwiając wybór pomiędzy potężnymi osiągami, a optymalnym zasięgiem jazdy.


POJAZDY PLUG-IN HYBRID

Możliwość wyboru trybu pracy pojazdu hybrydowego typu plug-in optymalizuje zasięg i żywotność akumulatora, oddając w ręce kierowcy kontrolę nad pojazdem. Wybierz tryb EV Auto, a samochód będzie samodzielnie dostosowywał pracę napędów i płynnie przełączał się między napędem elektrycznym i benzynowym, w zależności od warunków jazdy. Masz również możliwość ręcznego przełączania pomiędzy jazdą na napędzie elektrycznym a benzynowym, aby zmaksymalizować wydajność i wykorzystać strefy niskiej emisji.

[*]Przy wpełni naładowanej baterii. Do 88 km zasięgu przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną – pomiar zgodny z procedurą WLTP, dotyczy dostępnej konfiguracji. Rzeczywisty zasięg zależy od warunków, takich jak czynniki zewnętrzne, sposób jazdy, stan pojazdu i wiek akumulatora litowo-jonowego. [**]Przy pełnym naładowaniu baterii. Dotyczy pojazdu z baterią o zwiększonej pojemności i napędem RWD. Rzeczywisty zasięg może różnić się w zależności od różnych czynników, takich jak warunki pogodowe, styl jazdy czy wiek baterii litowo-jonowej. W zależności od wariantu i wersji zużycie energii elektrycznej wynosi od 17,2 do 21,2 kWh/100 km, emisja CO2 0 g/km, zasięg od 400 km do 600 km. Zasięg, zużycie energii elektrycznej i emisja CO2 zostały określone zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Testów Pojazdów Lekkich (WLTP).

Jesteśmy częściąholding1
Związek dealerów Rzetelna firma
Naprawa nadwozi PGD Flota PGD Części Sprawdzony niekręcony Mam wypadek
Karta Ratownicza